You Are Here: Home - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για την καταναλωτική κίνηση την περίοδο του Πάσχα

Απώλειες της τάξης του 20% έως 40% µέσο όρο, κατέγραψε η αγορά της Θεσσαλονίκης, κατά την περίοδο της Μεγάλης Εβδοµάδας, βάσει σχετικής έρευνας που διεξήγαγε ο Εµπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σε δείγµα 200 εµπορικών επιχειρήσεων της πόλης µας.

Οι προσδοκίες του εµπορικού κόσµου για µερική ανάκαµψη κατά την περίοδο της Μεγάλης Εβδοµάδας όχι µόνον δεν ευοδώθηκαν, αλλά και µε δεδοµένη την απογοητευτική καταναλωτική κίνηση, εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, γίνονται αντιληπτές οι τεράστιες οικονοµικές απώλειες που έχουν υποστεί οι εµπορικές επιχειρήσεις της πόλης µας, των οποίων τα περιθώρια επιβίωσης είναι από ελάχιστα έως µηδενικά, εάν δεν ληφθούν δραστικά µέτρα.

Τα αποτελέσµατα της έρευνας δείχνουν ότι το 88% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευµένο, ενώ, µόνον το 12% δηλώνει ικανοποιηµένο από τον τζίρο που έκανε κατά την περίοδο του Πάσχα (όχι λόγω αύξησης του τζίρου του, αλλά διότι παρέµεινε στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι).

Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συµµετείχαν στην έρευνα του Εµπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 87% είχε µείωση του τζίρου του, σε σχέση µε πέρυσι, το 11% κυµάνθηκε στα ίδια περυσινά επίπεδα, και µόνον το 1% των επιχειρήσεων που συµµετείχαν στην έρευνα είδε αύξηση στον τζίρο τους.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, από περιοχή σε περιοχή, αφού, στην περιοχή του ιστορικού ΚΕΝΤΡΟΥ το 85% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική µεταβολή στον τζίρο τους
σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση: στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.∆ραγούµη και Βενιζέλου το 87% των ερωτηθέντων είδε µείωση του τζίρου του σε σχέση µε πέρυσι στην περιοχή της Τσιµισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κοροµηλά το 78% έχει πτώση στο τζίρο του σε σχέση µε πέρυσι και στην περιοχή της Ερµού – Βας.Ηρακλείου-∆ηµ.Γούναρη, το 95% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική µεταβολή του τζίρου του σε σχέση µε πέρυσι

Εξίσου απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού, στη ∆ΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη ποσοστό 86% επί των ερωτηθέντων δηλώνει ότι υπήρξε αρνητική µεταβολή του τζίρου τους σε σχέση µε πέρυσι στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 90% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική µεταβολή του τζίρου τους σε σχέση µε πέρυσι.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, ως κύριους λόγους στην πτώση του τζίρου τους, θεωρούν την οικονοµική κρίση (43%), καθώς και την αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή (31%).

∆εν θα σταµατήσουµε να φωνάζουµε ότι οι συνέπειές της οικονοµικής ύφεσης έχουν φέρει τις επιχειρήσεις στα όριά τους και γενική απαίτηση είναι η Πολιτεία να αποφασίσει και να εφαρµόσει άµεσα και δραστικά µέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας, σταθερότητας και ανάπτυξης της οικονοµίας µας.

Η αγορά ζητά από την Πολιτεία να αφουγκραστεί την «κραυγή αγωνίας» που εκπέµπει και να ληφθούν άµεσα και δραστικά µέτρα στήριξης των εµπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δίνουν αγώνα ζωτικής σηµασίας για τη βιωσιµότητα και το µέλλον τους.
thessnews.gr - Designed by SimplexDesign