You Are Here: Home - 1 , ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Νέες λεωφορειολωρίδες μέχρι το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΝΕΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΕΩΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται πως θα έχουν τεθεί σε λειτουργία οι τέσσερις νέες Ειδικές Λωρίδες Λεωφορειών που χωροθετήθηκαν και σχεδιάστηκαν εντός του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ Γιάννης Μαγκριώτης μετά το πέρας της σύσκεψης φορέων και οργανώσεων πολιτών για το θέμα, που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012 στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, παρουσία του Υφυπουργού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, του Αντιδημάρχου Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέα Κουράκη, του εντεταλμένου Συμβούλου σε θέματα Κυκλοφορίας Γιώργου Δημαρέλου, του Δημάρχου Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Καλαμαριάς Δημοσθένη Σαρηγιάννη.
Ο νέες λεωφορειολωρίδες (Λ. Στρατού, Παπαναστασίου, Αγγελάκη, Γ. Παπανδρέου) έχουν σχεδιαστεί από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ), θα κατασκευαστούν από τον Δήμο Θεσσαλονίκης που διαθέτει την τεχνική επάρκεια και θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ) με ευρωπαϊκά κονδύλια, στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης συνεργασίας που θα υπογραφεί άμεσα μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΣΑΣΘ, εξήγησε ο κ. Μαγκριώτης.
Το συνολικό κόστος της παρέμβασης εκτιμάται πως δεν θα ξεπεράσει τα 500.000 ευρώ, ενώ οι όροι λειτουργίας των νέων λεωφορειολωρίδων θα λάβουν υπόψη τις απόψεις και προτάσεις των τοπικών εμπλεκόμενων και αρμόδιων φορέων και οργανώσεων των πολιτών, είπε ο Υφυπουργός.
Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μαγκριώτης, προχωράει η διαδικασία μεταβίβασης αρμοδιοτήτων στον τομέα της χωροθέτησης υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από δημόσιους χώρους στους Δήμους Θεσσαλονίκης, Αθήνας και Πειραιά, καθώς και χωροθέτησης, σχεδιασμού και κατασκευής Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων από το Υπουργείο στους ΟΤΑ, απαντώντας σε χρόνιο αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που είχε θέσει επανειλημένα και ο Γιάννης Μουτάρης, με στόχο την αποφυγή της γραφειοκρατίας και την γρήγορη υλοποίηση μέτρων για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού.
«Θα βοηθήσω στη μεταφορά αρμοδιοτήτων για χωροθέτηση και κατασκευή χώρων στάθμευσης και φυσικά για καθορισμό, υλοποίηση και διαχείριση των συγκοινωνιακών προβλημάτων καθώς και ειδικότερα για τις Ειδικές Λωρίδες Λεωφορείων», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης, τονίζοντας πως σε ό,τι αφορά τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες το ΥΠΥΜΕΔΙ είναι έτοιμο να προχωρήσει στην χρηματοδότηση του έργου, η οποία έχει εξασφαλιστεί από ειδικό Τομεακό πρόγραμμα Μεταφορών.
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης παρατήρησε πως οι νέες λεωφορειολωρίδες μπαίνουν επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης μετά από σχεδόν ένα χρόνο προσπάθειας και προετοιμασίας, τονίζοντας την ανάγκη οι αρμοδιότητες αυτές να μεταφερθούν στους Δήμους, προκειμένου αποφάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού να λαμβάνονται γρήγορα και σε Διαδημοτικό επίπεδο, θυμίζοντας το παράδειγμα της Παράκτιας Συγκοινωνίας όπου η Διαδημοτική προσπάθεια αποδίδει καρπούς.
Επισήμανε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προβεί σε κυκλοφοριακή μελέτη για την απομάκρυνση των ΙΧ από το ιστορικό κέντρο της πόλης και αναφέρθηκε στην πρόθεση της δημοτικής Αρχής για μετατροπή σε χώρους στάθμευσης καταστημάτων που αντικατέστησαν τις πιλοτές πολυκατοικιών και πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, με την παροχή της τεχνικής υποστήριξης από τον Δήμο, εξηγώντας πως μια τέτοια διευθέτηση απαιτεί θεσμικές αλλαγές, ενώ αναφέρθηκε και στην προσπάθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης να συστήσει Σώμα Ελεγκτών που θα συνεισφέρει στην προάσπιση των Λεωφορειολωρίδων.
«Βασική αντίληψη της δημοτικής Αρχής είναι ότι σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκονται οι Πεζοί και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως είναι το λεωφορείο αλλά και το ποδήλατο. Είναι απαραίτητη, όμως και η αλλαγή νοοτροπίας από την πλευρά των συμπολιτών μας, που πρέπει να αντιληφθούν ότι το ΙΧ δεν χωράει πλέον στο κέντρο της πόλης», τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης.
Από την πλερά του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης ενημέρωσε για τη θετική έκβαση που είχαν οι συνομιλίες της δημοτικής Αρχής με το Σωματείο Ιδιοκτητών Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης μετά την επιστολή του Σωματείου προς τον Δήμο, με την οποία δηλώνεται η θετική στάση για νέα τιμολογιακή πολιτική που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τους Θεσσαλονικείς ώστε να χρησιμοποιήσουν τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης και έτσι να αμβλυνθεί το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης. Όπως είπε, άμεσα θα οριστεί συνάντηση εργασίας για την συγκεκριμενοποίηση των αποφάσεων αυτών.
«Κατά την περυσινή χρονιά στείλαμε ισχυρά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση και εξαντλήσαμε τα περιθώρια διαβούλευσης με όλους τους φορείς που εμπλέκονται στο κυκλοφοριακό κάνοντας παράλληλα και πράξεις, όπως στην περίπτωση της Μητροπόλεως. Η φετινή χρονιά είναι χρονιά υλοποίησης, και σε πρώτη προτεραιότητα τίθεται το ζήτημα της στάθμευσης που ταλαιπωρεί χρόνια τους Θεσσαλονικείς», δήλωσε ο Ανδρέας Κουράκης.
Την ανάγκη για Διαδημοτική συνεργασία τόνισε από την πλευρά του και ο Δήμαρχος καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης: «Είμαστε θετικοί στο μέτρο των ειδικών λωρίδων Λεωφορείων, όχι μόνο για την Καλαμαριά αλλά για όλη την πόλη, με την προϋπόθεση ότι όλα θα εμπίπτουν σε έναν συνολικό κυκλοφοριακό σχεδιασμό που θα υλοποιείται σε Διαδημοτικό επίπεδο».
Στην ανάγκη τόσο για συστηματική αστυνόμευση όσο και για διαφορετική νοοτροπία από την πλευρά των πολιτών τόνισε ο εντεταλμένος Σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος.
Κατά τη διάρκεια της σχεδόν δίωρης σύσκεψης, που υπήρξε αφορμή για συνολικότερη συζήτηση επί του κυκλοφοριακού προβλήματος, σχεδόν όλοι οι παριστάμενοι εξέφρασαν την ανάγκη για συστηματική αστυνόμευση των νέων αλλά και των υφιστάμενων λεωφορειολωρίδων, ενώ μίλησαν για τους όρους χρήσης των λεωφορειολωρίδων.
Παρόντες στην σύσκεψη ήταν εκπρόσωποι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακδονίας, του ΣΑΣΘ, του ΟΑΣΘ, της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, του ΟΡΘΕ, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», καθώς και εκπρόσωποι της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ, της Ομάδας «Θεσσαλονίκη Αλλιώς», του Συλλόγου Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας Χωροταξία και Περιφερειακής ανάπτυξης Περιφέρειας Β. Ελλάδας, της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης και των Ποδηλατών Θεσσαλονίκης.
thessnews.gr - Designed by SimplexDesign