You Are Here: Home - 1 , ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Υπόγειο πάρκινγκ και νέες λεωφορειολωρίδες στο Δήμο Θεσσαλονίκης

ΠΑΡΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ – ΥΠΟΓΡΑΦΤΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ

Μετά από πολλές δεκαετίες γίνεται αποδεκτό το αίτημα του Δήμου Θεσσαλονίκης να μπορεί να κατασκευάζει υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων κάτω από κοινόχρηστους χώρους προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μείζον πρόβλημα της δημιουργίας νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και σε άλλες επιβαρυμένες από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων περιοχές.
Τη διαβεβαίωση ότι έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία προκειμένου η παραπάνω ρύθμιση να ενσωματωθεί σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή έδωσε στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και στον Αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέα Κουράκη, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης κατά τη συνάντηση τους την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΣΘ.
Την ικανοποίηση του για την αίσια έκβαση του θέματος εξέφρασε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. «Τέλος καλό, όλα καλά. Η υπόθεση της παραχώρησης της αρμοδιότητας κατασκευής υπόγειων παρκινγκ στο Δήμο Θεσσαλονίκης καθυστέρησε πάρα πολύ. Το παρήγορο είναι ότι έστω και αργά τα Υπουργεία αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τη δυνατότητα και την ικανότητα να ορίζει αυτή τα του οίκου της» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μπουτάρης.
Σύντομα ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα μπορεί να προχωρήσει στη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, εκτίμησε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέα Κουράκης. «Για ανεξήγητο λόγο η αρμοδιότητα αυτή, ειδικά για τους Δήμους Θεσσαλονίκης, Αθηνών και Πειραιώς ανήκε μέχρι πρότινος στην Κεντρική Διοίκηση. Πλέον με βάση την παραπάνω τροποποίηση του σχετικού νόμου ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει και να προγραμματίσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης, είτε μόνος του, είτε σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» σημείωσε ο Ανδρέας Κουράκης.
Στη συνάντηση υπογράφτηκε επίσης προσύμφωνο Προγραμματικής Σύμβασης με την οποία ανατίθεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης η μελέτη και κατασκευή των τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων που πρόκειται να κατασκευασθούν εντός των ορίων του Δήμου. Στο Δήμο Θεσσαλονίκης ανατίθεται επίσης και η αρμοδιότητα για τη συντήρηση των λεωφορειόδρομων που βρίσκονται εντός των ορίων του. Η οριστική σύμβαση θα υπογραφεί μετά την έγκρισή της από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Απολύτως απαραίτητο στοιχείο της συγκοινωνιακής πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης χαρακτήρισε τους λεωφορειόδρομους ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης τονίζοντας ότι «γίνονται τα απαραίτητα και σταθερά βήματα από την πλευρά του Δήμου για καλύτερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και για την απελευθέρωση του κέντρου της πόλης από την καταχρηστική κυκλοφορία χιλιάδων ΙΧ αυτοκινήτων».
Το κόστος κατασκευής των τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων εκτιμάται σε 550.000 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από κοινοτικά προγράμματα. «Η υλοποίηση του έργου –καλώς εχόντων των πραγμάτων- εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέα Κουράκης σημειώνοντας ότι ήδη οι υπηρεσίες της Αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων εκπονούν την περιοριστική μελέτη σε συνεργασία με τον ΣΑΣΘ.
Τον προσεχή μήνα αναμένεται να υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το τεχνικό δελτίο για την χρηματοδότηση των λεωφορειολωρίδων από Κοινοτικό Πρόγραμμα.
thessnews.gr - Designed by SimplexDesign