You Are Here: Home - 1 , ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Διεθνές Συνέδριο στο ΠΑΜΑΚ με θέμα την «εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες»

ΙΔ΄ Διεθνές Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
«Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία»
(«Educating Individuals with special needs: A challenge for school and society»)

Θα διεξαχθεί 1-3 Δεκεμβρίου 2011 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας


Πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας το ΙΔ΄ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος από 1-3 Δεκεμβρίου 2011, με θέμα: “Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία”

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) συχνά έχουν περιορισμένες ευκαιρίες μάθησης εξαιτίας της έλλειψης ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, της ανεπάρκειας κατάλληλων εκπαιδευτικών δομών, της δυσκολίας ή και της αδυναμίας του σχολείου να εντάσσει σε αυτό άτομα και κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες. Για τους λόγους αυτούς, η αναθεώρηση του προσανατολισμού του σχολείου και η προσαρμογή της λειτουργίας του στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας αποτελεί αναγκαιότητα και ταυτόχρονα μια πρόκληση προς την εκπαιδευτική κοινότητα, την κοινωνία και την πολιτεία. Η αναγκαιότητα αυτή απορρέει, βέβαια, από τη Διακήρυξη της Σαλαμάγκας (1994), η οποία επιδίωξε να χαρτογραφήσει τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες, αλλά και από τις αποφάσεις και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όμως, οι πολιτικές, τα μοντέλα και τα συστήματα που ακολουθούν οι διάφορες χώρες στην εκπαίδευση και την κοινωνική μέριμνα των ατόμων με ειδικές ανάγκες διαφέρουν και οδηγούν σε ποικίλα αποτελέσματα.

Οι συνθήκες αυτές επέβαλαν ως έναν βαθμό την ανάγκη διοργάνωσης του διεθνούς αυτού συνεδρίου, το οποίο συμπίπτει με την 3η Δεκεμβρίου, την παγκόσμια ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Στόχος της διοργάνωσης είναι να δώσει την ευκαιρία σε επιστήμονες, ερευνητές, εκπαιδευτικούς και γενικότερα σε επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση των ΑμΕΑ να προβάλουν ερευνητικά δεδομένα και να θέσουν επιστημονικούς προβληματισμούς με σκοπό την ανταλλαγή ιδεών και την επιστημονική εμβάθυνση σε θέματα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης των ΑμΕΑ, ζητήματα που έχουν πολλαπλές κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις. Κατά συνέπεια, από τη διοργάνωση του συνεδρίου αυτού αναμένεται να προκύψουν χρήσιμα επιστημονικά συμπεράσματα, αλλά και σημαντικά μηνύματα σχετικά με τα δικαιώματα των ΑμΕΑ για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, την ατομική και την επαγγελματική ανάπτυξη και την κοινωνική τους ένταξη γενικότερα.

Στο συνέδριο συμμετέχουν επιστήμονες διεθνούς κύρους ευρωπαϊκών και ελληνικών Πανεπιστημίων, εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης, φοιτητές, εκπρόσωποι ινστιτούτων, φορέων, ιδρυμάτων και μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση και τη μέριμνα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Το συνέδριο διοργανώνεται από την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ συμμετέχουν ως συνεργαζόμενοι φορείς:

το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας,

το Παράρτημα Θεσσαλονίκης της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ),

η Παιδαγωγική Εταιρεία Ειδικής Αγωγής Ελλάδος,

το Παράρτημα Μακεδονίας της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος.,

και η μη κυβερνητική οργάνωση “Διεπιστημονικό Δίκτυο Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής “Include”.

Το συνέδριο υποστηρίζουν οικονομικά και ηθικά το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τα συνεργαζόμενα πανεπιστημιακά τμήματα και πολλοί ιδιωτικοί και κρατικοί φορείς της πόλης, όπως το Γενικό Γερμανικό Προξενείο Θεσσαλονίκης, ο Εκδοτικός Οίκος Αφών Κυριακίδη, το Κολλέγιο Ανατόλια, το Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, η TV 100 και το FM 100, η E M P L O Y Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας και η “Μονοχρωμία”.

Τα αποτελέσματα της διοργάνωσης του συνεδρίου αναμένεται να είναι χρήσιμα σε εκπαιδευτικούς, πολιτικούς, σπουδαστές, μαθητές, γονείς και επαγγελματίες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Αναλυτικό Πρόγραμμα:

Θεματικές ενότητες του Συνεδρίου:

* Θεσμικό, φιλοσοφικό και ιστορικό πλαίσιο της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες

* Ανίχνευση, αξιολόγηση και διάγνωση των δυνατοτήτων και των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές ανάγκες

* Προγράμματα εκπαίδευσης και μέθοδοι διδασκαλίας

* Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο

* Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες

* Κοινωνικές και συναισθηματικές παράμετροι στην εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες

* Επαγγελματική κατάρτιση και κοινωνική ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες

* Συνεργασία σχολείου - οικογένειας - κοινότητας

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310-891381, Fax: 2310-891388

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΠΕΜΠΤΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011

16.00-17.00: ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΥΝΕΔΡΩΝ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΑΙΘΟΥΣΑ 1. (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ)

Προεδρία: Βασιλική Παπαδοπούλου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μάρω Δόικου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

17.00-18.00: Σύντομοι χαιρετισμοί, επίσημη έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου.

18.00-18.30: Γεώργιος Αλεβίζος, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,

Η εκπαιδευτική πολιτική για την εκπαίδευση των ΑμΕΕΑ στην Ελλάδα.

18.30-19.00: Εμμανουήλ Κολιάδης, Πρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ειδικής Αγωγής, ομότιμος καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,

Γνωσιακές-συμπεριφοριστικές στρατηγικές και τεχνικές για την αντιμετώπιση προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς. Εναλλακτικά προγράμματα στην Ειδική Εκπαίδευση.

19.00-19.30: Αθηνά Σιδέρη, καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,

Ενταξιακή Εκπαίδευση στη Νέα Εποχή: Ερωτήματα και Προβληματισμοί.

19.30-20.00: Συζήτηση

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1

09.00-11.00: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΟΗΣ

Προεδρία: Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Μαγδαληνή Αντωνιάδου-Χύτογλου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,

Παιδική Βαρηκοΐα-Επικοινωνία: Μεγάλες Προσδοκίες;

Σπύρος Μεταξάς, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,

Πρόληψη-αντιμετώπιση της ακουστικής απώλειας σε παιδιά: Σύγχρονες πρακτικές

Άννα Σφακιανάκη και Κατερίνα Νικολαΐδου

Καταληπτότητα ομιλίας και χαρακτηριστικά του παραγόμενου λόγου βαρήκοων-κωφών

Πωλίνα Πανταζίδου, Αρετή Οκαλίδου,

Μέτρηση της ρινικότητας σε άτομα με προβλήματα ακοής

Αρετή Οκαλίδου,

Αξιολόγηση ακρόασης, ομιλίας και λόγου σε παιδιά με προβλήματα ακοής και κοχλιακά εμφυτεύματα: Συμπεράσματα

Συζήτηση: Συντονίστρια Άννα Σφακιανάκη

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 2

09.00-11.00: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

1. ΘΕΣΜΙΚΟ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Δημήτρης Β. Γουδήρας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μαρία Αναγνωστοπούλου, σχολική σύμβουλος, Θωμάς Μπάκας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,

Θωμάς Μπάκας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,

Οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής

Απόστολος Σπαθής και Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Tα κέντρα διαφοροδιάγνωσης, διάγνωσης και υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.): θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και χάραξη εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Α. Ήργης και Ο. Μακρή, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Κωφοί: γλωσσική μειονοτική ομάδα ή άτομα με αναπηρία; Παλαιά και νέα ερωτήματα

Νιικόλαος Καϊσέρογλου, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Δυνατότητες και ζητήματα / πιθανές περιοχές άσκησης «εσωτερικής» εκπαιδευτικής πολιτικής μιας σχολικής μονάδας (γενικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) αναφορικά με την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμΕΕΑ).

Πογιατζή Αθανασία, Χρίστου Ελπίδα, Φτιάκα Ελένη, Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Η εξέλιξη του αναπηρικού κινήματος στην Κύπρο και ο ρόλος του στην εκπαιδευτική ένταξη των ατόμων με αναπηρία

Α. Χαρίση, Σ. Ηλιάδου-Τάχου, Δ. Αναστασίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Οι απαρχές της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Ελλάδα τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3

09.00-11.00: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

2. ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Γρηγόρης Σίμος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Κ. Βουγιούκας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σωτηρία Τζιβινίκου, Διευθύντρια Β΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης,

Όλγα Ιωαννίδου, Philippe Mousty, Jacques Grégoire, Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λουβαίνης (UCL), Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών (ULB), Βέλγιο,

Ανίχνευση αναγνωστικών δυσκολιών στη σχολική τάξη

Κ. Βουγιούκας, Μ. Τζουριάδου, K. Αγγελάκη, Σ. Βελλίκης, Κ. Γεροφώτη, Α. Γκαγκαλνά, Κ. Κοντού, Α.. Κουμλή, Ε. Μπαλδίμτση, Χ. Τζωρτζάκη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,

Η σχέση γνωστικής, γλωσσικής και κοινωνικής επάρκειας με δυσκολίες των παιδιών στον αφηγηματικό λόγο

Λευκοθέα Καρτασίδου, Παναγιώτης Βαρσάμης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Κλίμακα Εκτίμησης Σχολικής Λειτουργικότητας – μια διερευνητική μελέτη της ευχρηστίας της

Λυδία Αμπόνη-Τσούρα, Πανεπιστήμιο Αθηνών,

Eιδικές δυσκολίες στα μαθηματικά (δυσαριθμησία) σε παιδιά. Η πρώτη έκδοση ενός ψυχομετρικού εργαλείου μέτρησης των μαθησιακών δυσκολιών στο δημοτικό

Σωτηρία Τζιβινίκου, Διευθύντρια Β΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης,

Ενδυναμώνοντας το Υ(υποστήριξη) των ΚΕΔΔΥ: από τη διεπιστημονική αξιολόγηση στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής παρέμβασης

11.00 – 11.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-ΚΑΦΕΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1

11.30-13.30: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ - ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ: ΑΙΤΙΑ - ΠΡΟΓΝΩΣΗ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ – ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.

Πρόεδρος: Γεώργιος Θ. Παυλίδης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Γεώργιος Θ. Παυλίδης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Πρόγνωση, διάγνωση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής με την οφθαλμοσκόπηση (τεστ Παυλίδη)

Γεώργιος Θ. Παυλίδης και Π.Μ. Σαμαράς,

Το Βιολογικό Τεστ Παυλίδη (Οφθαλμοκίνησης) με ακρίβεια διαγιγνώσκει από την προσχολική ηλικία. Παιδιά με Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ).

Β. Κατανά Ειδική Παιδαγωγός και Γεώργιος Θ. Παυλίδης,

Μέθοδος αντιμετώπισης πολυμέσων Παυλίδη: Βελτιώνει σημαντικά την ορθογραφία των Δυσλεξικών

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 2

11.30 – 13.30 : ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Αναστασία Αλευριάδου, Αγγελική Τσαπακίδου, Ελένη Γρίβα, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Αναστασία Αλευριάδου, Μαρία Μάστορα, Ελένη Γρίβα, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Συγκριτική διερεύνηση προβλημάτων λόγου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με και χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς

Βασιλική Αλεξίου, Νηπιαγωγός,

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για παιδί νηπιαγωγείου σε υπόθεση επικινδυνότητας για προβλήματα μάθησης

Μαρία Μητσιώρη, Εκπαιδευτικός,

Πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για παιδί νηπιαγωγείου που βρίσκεται σε επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών

Βασιλική Κουτσομπίνα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Έγκαιρη ανίχνευση με στόχο το σχεδιασμό και την υλοποίηση ψυχοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων για τη βελτίωση των αντιληπτικο-κινητικών επιδόσεων παιδιών με νοητική καθυστέρηση.

Παύλος Κωνσταντινίδης, Αγγελική Τσαπακίδου, Αναστασία Αλευριάδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παρεμβατικό πρόγραμμα κινητικών δεξιοτήτων παιδιών με αναπτυξιακή καθυστέρηση για την κοινωνική τους ένταξη στο νηπιαγωγείο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3

11.30 – 13.30 : ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ

Προεδρία: Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Δημήτρης Πούλος, Παναγιώτα Βογιατζόγλου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Παύλος Ι. Εφραιμίδης, 5o Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης,

Πρόταση για την αξιοποίηση δεδομένων και τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος κατά τη διδασκαλία εννοιών των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου σε μαθητές με ελαφρά ή μέτρια νοητική υστέρηση

Παναγιώτα Κλώνη, Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Αχαΐας – Τ.Ε.Ι. Πάτρας,

Εκπαιδευτικά βιωματικά παιχνίδια προσομοίωσης για παιδιά με νοητική υστέρηση.

Γιώργος Ποταμιάς, Ελένη Μούκα, Γωγώ Σταματοπούλου, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,

Η εικόνα ως δυναμικό διδακτικό εργαλείο στην Εκπαίδευση των ΥΨΙΜ στο μάθημα της Ιστορίας.

Δημήτρης Πούλος, Παναγιώτα Βογιατζόγλου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου,

«12+1 Μικροί Θεοί»: ένα πολιτιστικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην ειδική αγωγή.

Πηνελόπη Φραντζή, Ευφροσύνη Καρβελά, Πανεπιστήμιο Πατρών,

Η επίδραση της μουσικοθεραπείας στα παιδιά με προβλήματα ακοής.

Γλυκερία Ρέππα, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,

«Καλλιεργώντας» τα συναισθήματα σε μαθητές /τριες με ειδικές ανάγκες μέσω του θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικοκινητικής αγωγής.

Ειρήνη Σταμούλη, Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χίου ,

Συνδιδασκαλία μαθημάτων μουσικής και θεατρικής αγωγής στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Χίου: μια μελέτη περίπτωσης

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΙΣΟΓΕΙΟΥ

11.00-13.30 : ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΘΕΣΜΙΚΟ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Ιωάννα Κουνιάκη, Ευαγγελία Ρέππα, Εμμανουήλ Τσαγκάτος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου,

Καλές πρακτικές στην εκπαίδευση για την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού: τα τμήματα ένταξης

Νικόλαος Ι. Δημητρίου, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής,

Έλεν Κέλερ: το χρονικό και οι συνέπειες της επίσκεψης στην Ελλάδα

Νίκη Κουσουρέτα, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία στην ημιαυτόνομη διαβίωση με τον εκπαιδευτικό οδηγό «S.A.L.D.A.L»

Χριστίνα Κουτούβελα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η σημασία της ποίησης για την ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες

Αναστασία Τσούνη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,

Ένταξη στη γειτονιά: μια προσπάθεια συνύπαρξης και ενσωμάτωσης παιδιών με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία.

13.30-16.00: ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1.

16.00-17.30:. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ - ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

Συντονιστής: Εμμανουήλ Κολιάδης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γεωργία Δασκαλοπούλου, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Στρατηγικές αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού από γηγενείς και αλλοδαπούς μαθητές Δημοτικού Σχολείου.

Βασιλική Μάλαμα, εκπαιδευτικός,

Σύνδεση του ηλεκτρονικού εκφοβισμού με τη σχολική θυματοποίηση και σύγκριση στάσεων και απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γύρω από τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό (cyberbullying).

Σοφία Παρασκευαϊδου, Γουδήρας Δημήτρης, Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Στάσεις των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δομές Ειδικής Αγωγής απέναντι στο φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 2

16.00-17.30:. ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Προεδρία: Ελένη Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ιωάννης Αγαλιώτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Αναστασία Παμουκτσόγλου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Ελένη Δαμιανίδου, Ελένη Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Η αναπηρία μέσα από την εμπειρία των μαθητών του εσπερινού σχολείου

Ελισάβετ Δεληγιάννη, Ιωάννης Αγαλιώτης, Λευκοθέα Καρτασίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση ως μέθοδος αξιολόγησης της καταλληλότητας της διδασκαλίας στη γενική τάξη και στα τμήματα ένταξης: Εφαρμογές στην περίπτωση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες

Μαίρη Μαργαρώνη, 1ο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών,

Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες στο 1ο ευρωπαϊκό σχολείο Βρυξελλών. Πρακτικές εφαρμογές μιας ισότιμης εκπαιδευτικής φιλοσοφίας

Κωνσταντίνος Θ. Μιχαηλίδης, Διευθυντής Πειραματικού Ειδικού Δημοτικού Σχολείου,

Εκπαιδευτικά προγράμματα για την αναπηρία ή η «αναπηρία» των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: θεωρητική & εμπειρική κονωνιοψυχολογική προσέγγιση

Αναστασία Παμουκτσόγλου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κων/νος Ανθόπουλος, Χρήστος Σερμπίνης, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Συνεκπαίδευση σε μια κοινωνία διαφορετικότητας: εκπαιδευτικοί και μαθητές με ειδικές ανάγκες

Αγνή Καραγιάννη, εκπαιδευτικός

Εναλλακτική αξιοποίηση παιδαγωγικού υλικού για τη διαχείριση των συναισθημάτων στην προσχολική και πρώιμη σχολική ηλικία κατά την συνεκπαίδευση

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3.

16.00-17.30: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Προεδρία: Γεώργιος Θ. Παυλίδης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Β. Γιαννούλη, ΚΕΔΔΥ Κοζάνης, Κωνσταντίνος Τριπολιτάκης, Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Άννα Σταματάκη και Κων/νος Τζίμας, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης – Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Μελέτη περίπτωσης μαθητή με αυτισμό σε γενικό σχολειό με παράλληλη στήριξη.

Χρηστος Κεβρεκίδης, Σχολικός Σύμβουλος 62ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, Γρεβενά,

«Η βελτίωση της χωρικής κωδικοποίησης σε σχηματισμό εξαστίχου στο μικρό – μέσο χώρο, ως παράγοντας εκμάθησης της μεθόδου Braille στα τυφλά παιδιά».

Κούκλης Κωνσταντίνος, ειδικός παιδαγωγός,

Η στάση των βλεπόντων μαθητών απέναντι σε άτομα με τύφλωση ή μειωμένη όραση.

Κωνσταντίνος Τριπολιτάκης, σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ισαάκ Στόγιος, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Εκμάθηση ξένων γλωσσών και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: δυνατότητες – προοπτικές.

Β. Γιαννούλη, ΚΕΔΔΥ Κοζάνης, Γεώργιος Θ. Παυλίδης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Τα ορθογραφικά λάθη με ακρίβεια ξεχωρίζουν τους Έλληνες από τους αγγλόφωνους δυσλεξικούς.

Μερόπη Βογιατζόγλου, Ά ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Θεσσαλονίκης,

Ο ρόλος του καθηγητή / τριας ειδικής φυσικής αγωγής στην αξιολόγηση και ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα της γενικής φυσικής αγωγής.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3.

16.00-17.30: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Βασίλειος Δαγδιλέλης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, A. Μαύρου, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σοφία Ασλανίδου, ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης

A. Μαύρου, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Εναλλακτική επικοινωνία και (τεχνολογικός) αλφαβητισμός: H εμπειρία της εφαρμογής της υποστηρικτικής τεχνολογίας στην Κύπρο μέσα από μια μελέτη περίπτωσης

Α. Μισιρλή, Α. Μιχαλόπουλος, Δ. Νικολός, Γ. Δαβράζος, Ν. Μπακόπουλος, Πανεπιστήμιο Πατρών,

H εκπαιδευτική ρομποτική scratch-lego wedo στην ειδική αγωγή «μια μελέτη περίπτωσης»

Βασιλική Γιαννοπούλου, Εκπαιδευτικός

Οδηγός πρώτης ανάγνωσης της αγγλικής γλώσσας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Ελευθερία Αβραμίδου, Α΄ Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ. Γ/Ν Παπαγεωργίου,

Πρώτη γραφή-ανάγνωση: η προσέγγιση μιας κατασκευής.

Φωτεινή Σουλιώτη και Δημήτρης Αλιμήσης, ΑΣΠΑΙΤΕ, παράρτημα ΠΑΤΡΑΣ,

H εκπαιδευτική τεχνολογία στην Ειδική Αγωγή: βιβλιογραφική μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης και μια μελέτη περίπτωσης

Ελένη Φακάζη και Μαρία Καμπούρη, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Αγγλία,

Αναθεώρηση της παιδαγωγικής των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: η χρήση του διαδραστικού πινάκα σε ένα ειδικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία με παιδιά με αυτισμό.

17.30 – 18.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-ΚΑΦΕΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΙΣΟΓΕΙΟΥ

16.00-18.00: ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Χ. Συριοπούλου , Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Δημήτριος Κασίμος, Παιδιατρική Κλινική ΔΠΘ, Ελευθέριος Κοντόπουλος, Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Τσικουλάς, Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης,

Θέματα αξιολόγησης και χαρακτηριστικά των παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Μαρία Θ. Παπαδοπούλου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας,

Συνεργασία των δάσκαλων του γενικού σχολειού με τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής αγωγής και τα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) για την ανίχνευση, αξιολόγηση και διάγνωση των δυνατοτήτων και των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές ανάγκες

Ελένη Τσάνταλη, Β΄ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης,

Αυτισμός με και χωρίς νοητική υστέρηση: 2 μελέτες περίπτωσης

Σ. Γκιαούρη, Χ. Γκιαούρης, Α. Αλευριάδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Ανίχνευση δυσκολιών ψυχοκοινωνικής προσαρμογής σε παιδιά με νοητική αναπηρία μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών

Ανθούλα Νεραντζίδου, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,

Παιδιά με αυτισμό σε τμήματα ένταξης: απόψεις και εμπειρίες νηπιαγωγών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1

18.00-20.00 : ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ [PLENARY SESSION]. ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Δημήτρης Β. Γουδήρας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μαρία Ράντζου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

18.00 – 18.30. Hermann- Triarchi, Ludwig- Maximilian University of Munich,

Εκπαιδευτικά προγράμματα ενσωμάτωσης για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Το μοντέλο της Βαυαρίας

18.30- 19.00. Tova Most, Head of the Department of School Counseling and Special Education, Constantiner School of Education, Tel-Aviv University,

Speech Intelligibility and Social Aspects of Deaf and Hard of Hearing Children.

(Καταληπτότητα της ομιλίας και οι κοινωνικές της παράμετροι στα παιδιά με κώφωση και βαρηκοΐα).

19.00- 1930. Prof. Dr. Annette Leonhardt, Chair of Education of the Deaf and Hard of Hearing, Department of Pedagogy and Rehabilitation, Ludwig – Maximilian’s University of Munich,

Schooling of hearing impaired in Germany - Development and current status.

(Η σχολική εκπαίδευση των παιδιών με απώλεια ακοής στη Γερμανία – Ανάπτυξη και σύγχρονη κατάσταση).

19.30- 20.00. Συζήτηση

ΣΑΒΒΑΤΟ 3-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 6. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ)

09.00-11.00: ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Διεπιστημονικό Δίκτυο Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής "INCLUDE",

Προσέγγιση της διαφορετικότητας και διαχείριση του στίγματος.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1. (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ)

09.00-11.00:. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ:

Συντονίστρια: Μάρω Δόικου - Αυλίδου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ελισσάβετ Αλευρίδου, εκπαιδευτικός,

Δυσλεξία και προβλήματα συμπεριφοράς: η οπτική των μητέρων.

Πελαγία Αποστόλου, ΚΕΔΔΥ Δυτικής Θεσσαλονίκης,

Κοινωνικές σχέσεις των έφηβων με δυσλεξία.

Ανδρέας Γκαράνης, εκπαιδευτικός,

Η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των μαθητών με ελαφρά νοητική καθυστέρηση μέσα από την εφαρμογή της μεθόδου project,

Μάρω Δόικου - Αυλίδου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,

Η επίδραση της δυσλεξίας στις σχέσεις με τους συνομήλικους κατά τη φοίτηση στο σχολείο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 2. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ)

09.00-11.00: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Ιωάννης Αγαλιώτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Γ. Τσιναρέλης.

Γ. Τσιναρέλης, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Εγκεφαλική λειτουργία, μύθοι και πραγματικότητα στη γλώσσα και τα μαθηματικά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. η περίπτωση των μαθησιακών δυσκολιών.

Γ. Ανδριώτου, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Ι. Αγαλιώτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Δ. Γουδήρας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Αξιολόγηση του σχολικού εγχειριδίου «η γλώσσα μου» για την α΄, β΄& γ΄ δημοτικού, ως προς τη λειτουργικότητα του για τη διδασκαλία μαθητών / -τριών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Λυδία Αμπόνη-Τσούρα και συνεργάτες, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,

Ειδικές δυσκολίες στα μαθηματικά (δυσαριθμησία) σε παιδιά. Η πρώτη έκδοση ενός ψυχομετρικού εργαλείου μέτρησης των μαθηματικών δυσκολιών στο δημοτικό.

Γιώργος Κόσυβας, εκπαιδευτικός,

Λύση ανοιχτού προβλήματος από μαθητές με ειδικές ανάγκες: μια μελέτη περίπτωσης

Ιωάννης Αγαλιώτης, Ευθυμία Κόιου, Βασιλική Χρυσικού, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Διδάσκοντας γεωμετρία σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: γνωστική ανάλυση και διδακτική διαχείριση συστηματικών λαθών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3.

09.00-11.00 : ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

Προεδρία: Ε. Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ιωάννης Φύκαρης, σχολικός σύμβουλος, Αργύρης Ήργης, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Μ. Πιερίδου και Ε. Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Eιδικοί και γονείς παιδιών με αναπηρίες στα γενικά σχολεία της Κύπρου: συνεργασία ή συνομωσία;

Ε.Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Ο ρόλος των γονιών στην ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες: προτεραιότητες και προσωπικό κόστος

Α. Χηγιαννακού και Χ. Ιωάννου, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο, Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου,

Γονείς παιδιών με αναπηρίες. το εκπαιδευτικό σύστημα και οι καθημερινές προκλήσεις

O. Mακρή και Α, Ήργης, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης,

Η μετάβαση παιδιών με ειδικές ανάγκες από την οικογένεια στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η παρουσία και η συμβολή των γονέων

Σταμάτης Γαργαλιάνος, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Διαχρονικές προσδοκίες εκπαιδευτών Α.Μ.Ε.Α. σε σχέση με τις δυνατότητες των μαθητών τους: η περίπτωση των παραστατικών τεχνών.

Ιωάννης Φύκαρης, Σχολικός Σύμβουλος, Άννα Μποβολή, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Η αξιοποίηση της διεπιστημονικής ομάδας στην διδακτική διαδικασία για την αντιμετώπιση μαθητή-θύματος ενδοοικογενειακής βίας.

Μαριλένα Καλαϊτζάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Το ψυχολογικό και παιδαγωγικό περιβάλλον του οικογενειακού συστήματος των παιδιών με εμπόδια στη ζωή και τη μάθηση.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 4.

09.00-11.00: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Λευκοθέα Καρτασίδου, Παναγιώτης Βαρσάμης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Ιωάννης Κ. Δημάκος, Πανεπιστήμιο Πατρών,

Ιωάννης Κ. Δημάκος, Πανεπιστήμιο Πατρών και Κίκα Θεοδώρου, εκπαιδευτικός Κύπρου.

Σύγκριση της αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητών με κανονική επίδοση στο Δημοτικό.

Μαρίνα Λουάρη και Διαμάντω Φιλιππάτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,

Στάσεις τυπικών μαθητών απέναντι σε μαθητές με αναπηρία και σχεδιασμός προγράμματος παρέμβασης

Παναγιώτης Βαρσάμης, Λευκοθέα Καρτασίδου, Ιωάννα Παπακώστα, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Εκτίμηση του σωματικού και του κοινωνικού εαυτού ατόμων με κινητικές αναπηρίες σε σχέση με το άλλο φύλο – μια πιλοτική ερευνά

Μαρινέλα Θεοδώρου, Μαρία Μούζουρου, Μαύρου Κατερίνα, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Πες το διαφορετικά!...: Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης μαθητών σε θέματα εναλλακτικής επικοινωνίας ατόμων με αναπηρία

Μαρία Καργιώτη, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής,

Συναισθηματική υποστήριξη χαρισματικών μαθητών στο ελληνικό δημοτικό σχολείο

Χριστίνα Λάππα, Νικόλας Κυπαρισσός, Στέφανος Παρασκευόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Εκπαίδευση Συζήτησης Παιδιών και Νέων με Μέτρια και Σοβαρή Νοητική Καθυστέρηση σε Μικρές Ομάδες

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 5.

09.00-11.00 : ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Προεδρία: Αναστασία Αθανασούλα- Ρέππα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Αλεξία Δ. Πέννα Β΄ ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Δυτικής Θεσσαλονίκης, Μαρία Ιακώβου- Χαραλάμπους, Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Αναστασία Αθανασούλα- Ρέππα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Μαρία Ηλιοφώτου– Μένον, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Αγγελίδης Νικόλαος Δ/ντης Σχολείου Ειδικής Αγωγής,

Πηγές επαγγελματικής ικανοποίησης και δυσαρέσκειας εκπαιδευτικών που εργάζονται με μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Αμαλία Α. Υφαντή και Βασιλική Σ. Φωτοπούλου, Πανεπιστήμιο Πατρών,

Επαγγελματισμός και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Μια εμπειρική μελέτη περίπτωσης.

Αλεξία Δ. Πέννα Β΄ ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Δυτικής Θεσσαλονίκης,

Στάσεις και ετοιμότητα δασκάλων ως προς την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε γενικά σχολεία του τόπου κατοικίας.

Μαρία Ιακώβου- Χαραλάμπους και Σιμώνη Συμεωνίδου, Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Από τις σπουδές περί αναπηρίας στις σπουδές περί αναπηρίας στην εκπαίδευση: μια αλυσιδωτή αντίδραση έτοιμη προς εκμετάλλευση.

Έλλη Σαμαρά, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Σπυρίδων- Γεώργιος Σούλης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Απόψεις για τους μαθητές με βαριές πολλαπλές αναπηρίες: το παράδειγμα των εκπαιδευτικών.

Μαρίνα Πατσίδου-Ηλιάδου, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Η περίπτωση της συνεκπαίδευσης μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Τι λένε οι καθηγητές για την επιμόρφωση και την επαγγελματική τους επάρκεια

ΣΑΒΒΑΤΟ 3-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011

09.00-11.30 : ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΙΣΟΓΕΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Ταουσάνης Χρήστος και Κότιος Κωνσταντίνος, Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας EMPLOY,

Παρεχόμενα προγράμματα και κατευθύνσεις σπουδών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.)

Αλκμήνη Λαχανά και Ζαχαρένια Καραθανάση, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής,

Παιδαγωγική παρέμβαση σε μαθητή προσχολικής ηλικίας με μέτρια νοητική υστέρηση.

Αλέξιος Μαστρογιάννης, σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και Ευγενία Κατσένη,

Γνωσιακός Συμπεριφορισμός στην Εκπαίδευση: Προαγωγή της ψυχικής υγείας, μέσω προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων Επικοινωνίας.

Πασχαλίδου Δέσποινα,

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων πρώτης γραφής σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση. Συνεργασία ειδικού παιδαγωγού και εργοθεραπευτή.

Τριανταφυλλιά Νατσιοπούλου, Χρυσούλα Μελισσά, Στέλλα Νενοπούλου, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Επαγγελματικό Ινστιούτο Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ),

Η εκπαίδευση φοιτητών με αναπηρίες στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο γραφείο στήριξης φοιτητών.

Ανθούλα Νεραντζίδου, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,

Παιδιά με αυτισμό σε τμήματα ένταξης: απόψεις και εμπειρίες νηπιαγωγών.

11.00 – 11.30: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΚΑΦΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 6

11.30-13.30: ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Διεπιστημονικό Δίκτυο Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής "INCLUDE",

Προσέγγιση της διαφορετικότητας και διαχείριση του στίγματος.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1. (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ)

11.30-13.30 : ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΜΕΑ

Προεδρία: Βασιλική Μητροπούλου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Αγαλιώτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεοδώρα Χασεκίδου, σχολική σύμβουλος Θεσσαλονίκης

11.30- 12-00: Gill Brackenbury, Institute of Education, University of London,

From Theory to Practice: Teaching children with special educational needs in UK mainstream schools

12.00 – 12.30: Dr. Maria Kambouri, Institute of Education, University of London,

Digital technologies in the Special Educational Needs (SEN) classroom: some issues and approaches from the UK.

12.30 – 13.00: Prof. Hannou Savolainen, University of Eastern Finland.

Responding to diversity and striving for excellence: the case of Finland.

13.00 – 13.30: Συζήτηση

13.30-16.00 : ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ)

13.30 – 16.00: ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

«Σαν αστέρια στην γη». Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1. (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΕΛΕΤΩΝ)

16.00-18.00:. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Συντονιστής: Δημήτρης Β. Γουδήρας, Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Δημήτρης Β. Γουδήρας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Αξιολόγηση μαθητών και ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.

Ελευθερία Μπάκα, υποψήφια διδάκτωρ και Δημήτρης Β. Γουδήρας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως μέσο ενίσχυσης του εαυτού στην εκπαίδευση ατόμων τυπικής ανάπτυξης και ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Έφη Λιόκου, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Δημήτρης Β. Γουδήρας, Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου.

Δημήτρης Μουστάκας, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Δημήτρης Β. Γουδήρας, Αγαλιώτης Γιάννης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Οι αντιλήψεις των μαθητών της Β΄ /θμιας εκπαίδευσης για την επίλυση προβλημάτων και η ανακάλυψη των παραγόντων που εμποδίζουν την υψηλή επίδοση στο μάθημα των Μαθηματικών.

Σοφία Συμεωνίδου, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Δημήτρης Β. Γουδήρας, Αρετή Οκαλίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Οι γλωσσικές δυσκολίες στην ελληνική γλώσσα των μουσουλμάνων μαθητών με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία του Νομού Ροδόπης – Λάθη στον γραπτό λόγο στην ελληνική γλώσσα.

Ζωή Γούλα, εργοθεραπεύτρια, μεταπτυχιακή φοιτήτρια, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Η δυσπραξία στο σχολείο και τη ζωή. Η εργοθεραπευτική αξιολόγηση και μέθοδοι παρέμβασης.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 2. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ)

16.00-18.00: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Μαρία Καμπούρη, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Κατερίνα Δημητριάδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Αικατερίνη Σουσαμίδου, σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αικατερίνη Σουσαμίδου και Μαρία Αναγνωστοπούλου, σχολικοί σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Η κοινωνική αποδοχή και η αυτοεκτίμηση των μαθητών των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν Τμήμα Ένταξης.

Σπυρίδων-Γεώργιος Σούλης και Πηνειώ Χριστοδούλου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,

Η αυτοεκτίμηση και η ενσυναίσθηση των παιδιών και των εφήβων με οπτική αναπηρία.

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λάρισας,

Δυσκολία επικοινωνίας μαθητών με ειδικές ανάγκες λόγω κακής ερμηνείας του προσώπου των άλλων.

Αγάπη Βράντση και Κατερίνα Δημητριάδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,

Αντιμετωπίζοντας τον αυτισμό στο δημοτικό σχολείο μέσα από ευέλικτες διδακτικές προσεγγίσεις: μια μελέτη περίπτωσης.

Ιωάννα Δημητριάδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Βασικές αρχές εκπαίδευσης των ατόμων με νοητική αναπηρία σε δεξιότητες ανεξάρτητης διαβίωσης.

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 3. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ)

16.00-18.00 : ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προεδρία: Ιωάννα Βουλγαρέλλη, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ιωάννα Παπαβασιλείου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Έλσα Παυλίδου, υποψήφια διδάκτωρ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Παντελής Γαλίτης, εκπαιδευτικός,

Επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και κοινωνική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: υφιστάμενο πλαίσιο – προτάσεις αναβάθμισης του στην σύγχρονη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα

Όλγα Ημέλλου. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής,

Αναζητώντας πρότυπα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε ένα σχολειό για όλους τους μαθητές. Πορεία προς μια παιδαγωγική της διαφοροποίησης στη διδασκαλία-μάθηση ή εξ αρχής καθολικός σχεδιασμός με σκοπό τη μάθηση;

Ιωάννα Βουλγαρέλλη, Παράσχος Κανλής, Βασιλική Κόμλου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου,

Κοινωνικός αποκλεισμός και περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία μέσα από την εκπαίδευση

Έλσα Παυλίδου, Λευκοθέα Καρτασίδου, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,

Φιλικές σχέσεις και ποιότητα ζωής των ατόμων με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες - μια βιβλιογραφική διερεύνηση

Μαρία Δερέκα, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής,

Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με νοητική υστέρηση

Ανδρέας Δημητρόπουλος, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής,

Εργασία, Ενηλικότητα, Αναπηρία: Τρία Θέματα για Ένα Σχολείο – Η Περίπτωση των Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 14)

16.00-18.00: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Προεδρία: Βάσω Παπαδοπούλου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Πνευματικός. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Γ. Μπάρμπας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Γ. Μπάρμπας, Π. Σταγιόπουλος, Ζ. Αμπράζη, Χ. Νιζάμη, Ε. Παπαναγιώτου, Χ. Σαρηπανίδης, Μ. Σκαρλάτου, Χ. Χαϊδευτού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Μαθητές με νοητική ανεπάρκεια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: πορεία στο πουθενά

Ιωάννης Τρικκαλιώτης και Δημήτρης Πνευματικός. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

H διαφοροποίηση της διδασκαλίας προς όφελος παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη: πώς κρίνουν οι μαθητές τους χειρισμούς των εκπαιδευτικών;

Ελένη Χατζηζήση, Εκπαιδευτικός

Συμπεριφορά που εκδηλώνουν τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και φοιτούν σε τάξη γενικής αγωγής προς τους συμμαθητές τους τυπικής ανάπτυξης και το αντίστροφο

Σιμώνη Συμεωνίδου και Ελένη Φτιάκα, Πανεπιστήμιο Κύπρου,

Εκπαίδευση για την ένταξη: από την έρευνα στην πράξη.

Ανδρομάχη Νάνου, Κουλούσια Γεωργία Χαριοπολίτου Αικατερίνη, Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Παιδαγωγικών Επιστημών Α.Π.Θ. Ειδικοί Παιδαγωγοί,

Ένταξη ή συμπεριληπτική εκπαίδευση; Μελέτη περιπτώσεων εφαρμογής των αντίστοιχων μοντέλων σε δύο τμήματα νηπιαγωγείου.

Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, Ειρήνη Κεραμάρη, Κωνσταντίνος, Κεραμάρης, ειδικοί εκπαιδευτικοί,

Τα παιδιά της σιωπής, η κανονική τάξη και η περίπτωση της Αννούλας.

Σμαράγδα Παπαδοπούλου, Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση ως λύση για τα «ανάπηρα» αναλυτικά προγράμματα σπουδών

ΣΑΒΒΑΤΟ 3-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 6. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ)

16.00-18.00: ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Διεπιστημονικό Δίκτυο Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής "INCLUDE",

Προσέγγιση της διαφορετικότητας και διαχείριση του στίγματος.

18.00- 18.15: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011. ΑΙΘΟΥΣΑ 1.

18.15- 19.15: ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ

ΘΕΜΑ: ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Συντονίστρια: Prof. Annette Leonhardt

Gill Brackenbury, Institute of Education, University of London, UK.

Dr. Maria Kambouri, Institute of Education, University of London, UK.

Prof. Annette Leonhardt, Ludwig – Maximilian’s University of Munich, Germany.

Prof. Tova Most, University of Tel Aviv, Israel.

Prof. Hannou Savolainen, University of Eastern Finland.

Dr. Hermann- Triarchi, Ludwig – Maximilian’s University of Munich, Germany.

19.15- 19.30: Δημήτρης Β. Γουδήρας, Απολογισμός του Συνεδρίου

Τέλος των εργασιών του Συνεδρίου

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΙΘΟΥΣΑ 6. (ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ)

90.00- 11.00, 11.30-13.30, 16.00-18.00: ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ

ΑΓΩΓΗΣ «INCLUDE» http://includeed.blogspot.com/

Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Επιστημονική ευθύνη:

Δρ. Ανδρομάχη Νάνου, Ειδική παιδαγωγός,

Κουλούσια Γεωργία, ειδική παιδαγωγός, Med

Δηλώσεις συμμετοχής: johnsivenas@yahoo.gr

Υπεύθυνος Επικοινωνίας κ. Γιάννης Σιβένας, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011 Αίθουσα 6 (Αίθουσα γυμναστικής)

09.30-

11.00

«Στολίζοντας το δέντρο της ζωής» Μια προσέγγιση της διαφορετικότητας. Κουλούσια Γεωργία Μed., Ειδική Παιδαγωγός, Βιργινία Παπαγεωργίου, Ειδική παιδαγωγός, Ανδρομάχη Νάνου, Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Α.Π.Θ. Χαρακτηριστικό της συντροφιάς είναι η πολυμορφία. Τα παιδιά συναντιούνται, γνωρίζονται μεταξύ τους και πειραματίζονται με τα υλικά. Η μέθοδος και τα υλικά διαφοροποιούνται με κοινό στόχο.

11.10-

11.30 Διάλειμμα

11.30-13.30 “Πώς βλέπουμε τους άλλους” Πατσίδου-Ηλιάδου Μαρίνα, Δρ Α.Π.Θ., Σχολική Σύμβουλος Κουσαρέτα Νίκη, Ειδική Παιδαγωγός, Διευθύντρια ΤΕΕ Β΄Βαθμίδας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Ξιάρχου Χριστίνα, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής Ένα εργαστήρι όπου τα παιδιά παρατηρούν, πλησιάζουν και προσπαθούν να κατανοήσουν τη θέση του άλλου μέσα από δραματοποίηση, παιχνίδια ρόλων, μουσική και κίνηση "Μαθαίνω τον εαυτό μου - Αναγνωρίζω τις κλίσεις και τα ταλέντα μου" Χαριοπολίτου Κατερίνα Σύμβουλος Επαγγελματικού Προαανατολισμού Νικολάου Ευαγγελία Εκπαιδευτικός του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Ρόδου, "Το Βιωματικό Εργαστήριο έχει σαν σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές/τριες λυκείου και γυμνασίου με και χωρίς ειδικές ανάγκες μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες δραστηριότητες να έρθουν σε επαφή με πτυχές του εαυτού τους που μέχρι χθες τούς ήταν άγνωστες, να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους, να αναπτύξουν θετική αυτοαντίληψη και τέλος να ασκηθούν σε δεξιότητες συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης".

1.30-

14.00 Κουσουρέτα Νίκη «Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία στην ημιαυτόνομη διαβίωση με τον εκπαιδευτικό οδηγό «S.A.L.D.A.L» Παρουσίαση του προγράμματος σε εκπαιδευτικούς

14.00-

16.00 Μεσημβρινή διακοπή

16.00-

18.00

«Παιχνίδι με τα συναισθήματα». Χατζηκαλλία Κατερίνα Ψυχολόγος Med, Msc Δρ. Καραουλάνη Πηνελόπη, Ψυχολόγος Ψυχοθεραπεύτρια Τα παιδιά και ιδιαίτερα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βιώνουν συχνά αρνητικά συναισθήματα τα οποία δυσκολεύονται να διαχειριστούν . Μέσα από παιχνίδια ρόλων τα παιδιά εκφράζουν συναισθήματά, τα ζωγραφίζουν και παίζουν μ' αυτά

thessnews.gr - Designed by SimplexDesign