You Are Here: Home - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - Τον απολογισμό του κάνει ο Δήμος στον τομέα της καθαριότητας

Με στόχο να καταστούν ξανά αποτελεσματικές οι υπηρεσίες καθαριότητας, που παρουσίαζαν σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα, χωρίς να είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή αποκομιδή απορριμμάτων καθώς ο στόλος των απορριμματοφόρων και των λοιπών οχημάτων έργου βρισκόταν στα όρια της κατάρρευσης με το σύνολο του μηχανολογικού εξοπλισμού να παρουσιάζει σοβαρές βλάβες, η Δημοτική Αρχή προχώρησε κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους σε σειρά ενεργειών και δράσεων που απέδωσαν αποτελέσματα.
«Το στοίχημα ήταν να αποδοθεί στους δημότες της Θεσσαλονίκης ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό όσο και οικονομικό σύστημα καθαριότητας, όπως είχε δεσμευθεί στις προγραμματικές της θέσεις από την αρχή της θητείας της η νέα Δημοτική Αρχή» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς.
Όπως, λοιπόν, διαπιστώθηκε μετά από ενδελεχή διερεύνηση και καταγραφή, από τα 56 απορριμματοφόρα που διαθέτει ο Δήμος κινούνται καθημερινά μόνο 20-25 διότι τα περισσότερα είτε οδηγούνται τακτικά στο συνεργείο για επισκευές, είτε δεν έχουν επισκευαστεί ποτέ.
Έτσι, κατά το 2011 για την αντιμετώπιση της λειτουργίας του στόλου των απορριμματοφόρων δαπανήθηκαν 121.478€ για επισκευές, 326.822€ για προμήθεια ανταλλακτικών, 135.000€ για ελαστικά και 146.000€ για λιπαντικά.
Σε αντιδιαστολή, οι δαπάνες την διετία 2009-10 για προμήθειες ανταλλακτικών και για επισκευές είχαν μειωθεί δραματικά με αποτέλεσμα στην αρχή του 2011 να επιβεβαιωθεί πλήρως η ανυπαρξία αξιόλογου και αξιόπιστου μηχανολογικού εξοπλισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ για επισκευές το 2009 διατέθηκαν 271.711€, το 2010 διατέθηκαν μόνο 39.383€. Αντίστοιχα το 2009 και 2010 δεν πιστώθηκαν χρήματα για ελαστικά και λιπαντικά, ενώ για προμήθεια ανταλλακτικών δόθηκαν 2.065.000€ το 2009 και 914.132€ το 2010.
Επωφελής ήταν και η προσπάθεια να οδηγηθούν τα παλαιά οχήματα στην απόσυρση, ενέργεια που απέδωσε σημαντική εξοικονόμηση πόρων από την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, προμήθεια ανταλλακτικών και επισκευή των συγκεκριμένων οχημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό συστάθηκε ειδική διαπαραταξιακή επιτροπή αξιολόγησης- απόσυρσης οχημάτων, η οποία επιφορτίστηκε με τον έλεγχο όλων των οχημάτων. Κρίθηκαν ακατάλληλα 98 οχήματα διαφόρων κατηγοριών κυκλοφορίας 1985-2007, ενώ με πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η οριστική διαγραφή και παράδοση τους στον ΟΔΔΥ ή σε αντίστοιχα Εναλλακτικά Συστήματα Διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Ζωής. Πρόκειται για 30 απορριμματοφόρα, 7 μηχανήματα έργου, 13 σάρωθρα, 2 οχήματα μεταφοράς προσωπικού, 6 υδροφόρες, 20 φορτηγά, 14 δίκυκλα και τρίκυκλα, και 3 επιβατικά.
«Με στόχο να έχουμε καθημερινά αξιόπιστο στόλο για την αποκομιδή και υπερνικώντας γραφειοκρατικές διαδικασίες που τείνουν να καθυστερήσουν πρωτοβουλίες και λύσεις, προχωρήσαμε σε επείγουσες διαδικασίες για την κάλυψη των αναγκών επισκευής οχημάτων και λοιπού εξοπλισμού» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς.
Σημείωσε ότι υπάρχει συγκεκριμένος προγραμματισμός ενεργειών για την αναβάθμιση του συνόλου του μηχανολογικού εξοπλισμού, με διαφανείς διαδικασίες και χρονοδιάγραμμα για διαγωνισμούς που αφορούν επισκευές και προμήθειες ανταλλακτικών.
Υπενθυμίζεται πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ετοιμάσει πρόταση χρηματοδότησης και θα την καταθέσει στο ΕΣΠΑ για την ανανέωση του στόλου αποκομιδής για την προμήθεια απορριμματοφόρων νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας, συνολικής αξίας περίπου 20 εκ. Ευρώ.
Επιπλέον προκειμένου να αναβαθμιστεί το συντομότερο δυνατόν ολόκληρος ο στόλος των οχημάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης και οι υπηρεσίες να εκπληρώνουν χωρίς πρόβλημα την καθημερινή τους αποστολή έχει ετοιμαστεί για το 2012 διεθνής διαγωνισμός για την επισκευή και συντήρηση (ανταλλακτικά και εργασία) συνολικού ποσού περίπου 3.000.000 €.
thessnews.gr - Designed by SimplexDesign